Hoppa till innehåll
Hem » Inlägg » Verksamhetsberättelse 2006

Verksamhetsberättelse 2006

Då var det dags att summera det gångna året och ta sikte på det nya.

Det som alla undrade inför 2006 var hur det skulle gå med Tunatorp och banan, som än en gång blev fördröjd. Det tog fram till maj innan det kom besked om det överklagande som legat hos Länsstyrelsen var utrett och klart. Det som sedan har hänt är att vi tagit in priser på den parkering och crossbana som ska ligga i anslutning till enduro banan, och som ska vara ett komplement till enduron. Fått ett godkännande av polisen om att banan är godkänd även för o-reggade motorcyklar.

Som det ser ut i dagsläget så ska crossbanan göras klar och vissa små bitar på enduro banan, innan vi kan komma igång och köra.

Det börjar med andra ord att se lite ljusare ut och vi har som mål att kunna ha allt färdigt till i början på april. Om vädrets makter tillåter.

Med en ny bana så tillkommer det från och med i år lite nya riktlinjer. Vi kommer att fortsätta med träningsvärdar, som har fungerat mycket bra. Vi kommer i år att bli miljöcertifierade och ta fram en miljöpolicy. Detta innebär att kommer att finnas en miljöstation med tömnings kärl och sortering av sopor. Vi kommer även att bullermäta alla motorcyklar som misstänks inte klara ljudkraven i enlighet med Svemos regler. Detta kommer att irritera en del men vi måste tänka på att det är vi som kommer till ett nytt område och då får vi försöka anpassa oss så gott det går.

Tävlingsverksamhet

Det är med en skön känsla som man slår upp Idrottsbladet eller Race. I nästan varje nummer så är vi representerade i någon klass. Och då oftast i den övre halvan av resultatlistan. Erik Stark, Andreas Carlsson, Tim Gustavsson och Oskar Wigstrand för att nämna några, har i år visat väldigt fina resultat. Ett koppel med juniorer som har presterat oerhört bra resultat under året i JSM, RM och varvlopp. Som vanligt har vi även varit rikt representerade i dom stora varvloppen av många förare.

Vi har under året bara kört fyra KM för att komma i fas med det nya året. Vann i år gjorde Tim Gustavsson.

Vi i styrelsen vill tacka alla som varit med under det gångna året med allt jobb på den nya banan. Vi har fortfarande jobb kvar men nu är den tunga biten gjord och till i år så ska vi ha det riktigt roligt på den nya anläggningen. Tack till ER alla som varit med under 06 så syns vi på Tunatorp till våren.

Lars Andersson