Hoppa till innehåll
Hem » Inlägg » Verksamhetsberättelse 2007

Verksamhetsberättelse 2007

Då var det dags att summera året som gått.

Detta kommer att bli min sista verksamhetsberättelse då jag ämnar kliva åt sidan vid årsmötet. Jag har till skillnad mot min föregångare intet suttit på ordförandeposten lika länge, men känner nu att det är dags för nya förmågor.

Banan på Tunatorp öppnades i mitten av april och det verkar som om den nya anläggningen uppskattas av Er medlemmar. Det är fortfarande en del justeringsarbeten kvar på själva banan. Crossbanan ska vi vända riktning på då det blir naturligare att köra på andra hållet. På endurobanan ska vi försöka lägga en slinga bort mot flygledartornet. Det verkar som om de närboende i detta fall inte har något att klaga på enligt kommunen. Den delen bör vara färdig tills när sommartiden träder i kraft.

Det som inte är så kul är systemet med träningsvärd fungerat lite dåligt. I dag är vi så stora att det under sommartid kräver en som är ansvarig på plats, detta måste vi bli mycket bättre på.

Vi ska till nästa år bli miljöcertifierade, den vita containern ska bli miljöbod. I den ska man kunna lämna olja och liknande, som kan bli när man är och tränar. Det är av vikt att vi använder miljömatta i depån.

Knatte verksamheten blir bara bättre med åren. Jerry har kört Guldhjälms licenser med de yngre och avslutade med ett knatterace, vilket var mycket uppskattat av barn och föräldrar. Ni som känner att Ni vill vara med och hjälpa till, hör av Er till styrelsen eller Jerry, då det alltid behövs hjälp på träningar.

Tävlingsbiten blir också bara bättre med åren. Tyvärr blev det bara ett KM i år men vi ska försöka komma tillbaka till 2008 med en hel KM serie.

Det var även första året som vi var med i Skåne-Enduron. Det som var synd var att vi inte var representerade av fler då det är en mycket bra serie med fina banor. Vi har ett koppel med bra yngre juniorer som jag tror kommer att kunna hävda sig på tävlingar nästa år. Oskar Wigstrand, Erik Stark och Andreas Karlsson är några som visat fina resultat både i junior SM och ungdoms RM. Vi har som vanligt varit flitigt representerade i dom stora varv loppen vilket är kul att se.

Vi i styrelsen vill tacka all Er som varit med under året och hoppas vi kan ta nya tag inför 08 och putsa till vår anläggning.

Själv vill jag tacka för mig och önska min efterträddare lycka till.

Vi syns i Enduro spåret till våren

Lars Andersson