Alla som kan logga in i IdrottOnline har möjlighet att själva att byta personuppgifter samt e-mailadress på ”Min sida” och kan därefter använda funktionen ”Glömt lösenord” på Svemo TA login sidan. Om man som användare inte har inloggning i IdrottOnline ska användaren kontakta sin Svemo anslutna klubb.
Konsekvenserna blir följande
- När en användare av Svemo TA vill byta e-mailadress ska användaren kontakta sin klubb och klubben uppdaterar e-mailadressen i IdrottOnline.
- När en användare behöver använda funktionen ”Glömt lösenord” ska e-mailadressen i IdrottOnline vara aktuell för att funktionen ska fungera. I de fall där användaren inte längre använder den e-mailadress som finns registrerad i IdrottOnline behöver användaren kontakta sin klubb som ska ändra till korrekt e-mailadress. Då kan återställning av lösenord skickas till korrekt e-mailadress.
- När vi på Svemo kansli blir kontaktade med supportärenden av denna karaktär har kanslipersonalen inte möjlighet att ändra e-mailadresser i Svemo TA och kommer av denna anledning att hänvisa till användarens klubb för manuell hantering.
Under tisdagen 17:e och onsdagen den 18:e januari sker underhållsarbete i Svemo TA, på grund av dessa systemförändringar. Under ca 24 timmar kan Svemo TA upplevas ”långsammare” och vi hoppas att ni som användare har överseende med detta.
Svemo kansli strävar efter att göra denna övergång så smidig som möjligt, därför kommer en manual för hantering av förändringarna att finnas tillgänglig på www.svemo.se.
Med Vänliga Hälsningar
SVENSKA MOTORCYKEL- OCH SNÖSKOTERFÖRBUNDET SVEMO
John Lundberg, Koordinator – IT & Trial